FRAKT & LEVERANS

Orderbekräftelse

När vi mottagit och bekräftat din beställning skickar vi snarast en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om du undrar över något.
 Om du önskar ändra en beställning i efterhand kan det vara svårt då din vara packas och levereras så snart betalning mottagits. Kontakta kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig!

Brevlåda/Utlämningsställe

Dina varor skickas oftast med posten varubrev och levereras då oftast direkt hem i brevlådan. Om brevet räknas som skrymmande kan det hamna hos PostNords utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med giltigt legitimation behöver vid uthämtning.
 Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.

Transport

All transport sker med hjälp av PostNord.
 Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till PostNord. Transportföretagets telefonnummer är 0771–33 33 10

Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 1 – 5 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta 7 respektive 20 dagar efter köptillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Tankemoln.se tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

PostNord

• 1-2 vardagar
• Leverans till din adress eller till valt ombud
• Kräver en folkbokföringsadress alternativt korrekt c/o adress

Din beställning skickas som varubrev eller postpaket beroende på paketets vikt och storlek. Varubrev levereras i största möjliga mån till din brevlåda. PostNord gör bedömningen om ditt paket kan levereras direkt till din brevlåda eller hamnar hos närmsta utlämningsställe. Tyvärr är detta inget vi kan påverka.

Spåra ditt paket

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.
Om du inte fått någon avisering om att paketet kommit fram, men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paketet med kolli-id/spårningsnummer/löpnummer samt legitimation.


Ladda ned PostNords app för att följa dina paket

Appen finns för iPhone och Android.
Ladda ner den på App Store eller Google Play.